Oferta edukacyjna Naszego Przedszkola uwzględnia wszechstronny rozwój małego człowieka: intelektualny, psychofizyczny i społeczny. Naszym priorytetem w pracy wychowawczo – dydaktycznej jest stosowanie innowacyjnych metod:
4kinezjologii edukacyjnej z elementami P. Dennisona, W. Sherborn
4 „Dziecięcej matematyki” Ewy Gruszczyk-Kolczyńskiej
4metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
Do stałego repertuaru należą:
4zajęcia przyrodnicze
4zajęcia doświadczalne
4 zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania
zajęcia plastyczno-techniczne
4 zajęcia umuzykalniające
4 zajęcia teatralne
4 zabawy wyciszające i rozluźniające
4 zabawy integracyjne i wspierające rozwój społeczny
4 wprowadzanie elementów „bajkoterapii” w celu niwelowania stresu i niepokojących zachowań wśród dzieci
4rozbudzanie zainteresowań czytelnictwem poprzez współpracę z Książnicą Beskidzką
4zabawy sportowe
4przygotowanie okolicznościowych przedstawień
4wycieczki tematyczne
Ponadto przedszkole umacnia więzi kulturowe i społeczne poprzez aktywny udział w życiu środowiska, w którym funkcjonuje. Od wielu lat współpracuje z Domem Opieki „Samarytanin”. Między innymi organizujemy występy przedszkolaków, wernisaże prac plastycznych oraz wspólne wycieczki.
Dodatkowo oferujemy zajęcia:
4religia – 2x w tygodniu
Do elementów pracy programowej przedszkola należą:
4 Pasowanie na Przedszkolaka połączone ze „świętem pieczonego ziemniaka”
4 Andrzejki
4spotkanie z Mikołajem
4Wigilia w przedszkolu
4Jasełka
4Dzień Babci i Dzień Dziadka
4bal karnawałowy
4Święto Rodziny
4uroczyste zakończenie roku szkolnego
4udział w konkursach i festiwalach dziecięcych / miejscowych oraz ogólnokrajowych
4spotkania z przedstawicielami różnych zawodów / policjant, strażak…/
4 współtworzenie własnych przedstawień dla zaproszonych gości /Jasełka, uroczystości z okazji Dnia Babci i Rodziny/
Stosowane przez nas metody i programy są modyfikowane i dostosowywane w pracy do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci. Przedszkolaki:
4uczestniczą w przygotowaniach do zajęć i zabaw
4pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
4wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności
4wykazują naturalne chęci poznania świata wszystkimi zmysłami
4odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych
4korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania
4znajdują i stosują różne sposoby rozwiązywania zadań
4poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu
4dokonują swobodnego wyboru aktywności
4realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby
4uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych
4uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych
4 pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności
4doskonalą indywidualne możliwości
4nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie
4uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych
4realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach
4dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami
4doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych
4bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.
Dzielimy się z Rodzicami nowinami i informacjami poprzez:
4 zebrania ogólne i grupowe
4kontakty indywidualne
4uroczystości przedszkolne
4zajęcia otwarte dla rodziców
4zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
4gazetkę informacyjną
4wiadomości na mobidzienniku
4informacje na stronie WWW przedszkola
4pomoc w dostarczaniu materiałów do zajęć